Skip to the content

BookingManager

  IDBS   |   SignalR   |   Koppeling ExactOnline   |   Facturatiesysteem   |   Casemanager  

BookingManager is een tussenpersoon voor eigenaren met een of meerdere vakantiewoningen over de hele wereld. Het appartementenverhuur wordt aangeboden op hun eigen website en meerdere partner websites. Zij vroegen Netsupport het facturatie proces hiervan volledig te automatiseren. Daarnaast wilde ze een handig overzicht om klantcases in te managen.

166.101

BOEKINGEN

24.612

FACTUREN VERWERKT

67.852

PERIODIEKE CASES ANALYSES

Facturatiesysteem

Voor het automatiseren van de facturatie hebben wij Netsupport IDBS ingezet. Het zou ondoenlijk zijn om alle boekingsdetails met de hand te moeten invoeren. En aangezien deze data bij een externe partij toch al in een database staat, is dat ook niet nodig. Wij hebben IDBS hieraan gelinkt, waardoor we de data kunnen synchroniseren. Ons systeem laat op de boekingsdata berekeningen los, maakt daar overzichten en vervolgens facturen van voor de eigenaren.

Invoicerunner

Van alle facturen worden PDF bestanden gegenereerd in hun eigen huisstijl. BookingManager medewerkers controleren de facturen en kunnen hierna met één klik op de knop alles versturen per periode. In het overzicht wordt bijgehouden hoeveel facturen nog openstaan. 

Hoewel IDBS een hoop data kan weergeven en beheren, is het geen boekhoudpakket. Daarom is er een koppeling gemaakt met ExactOnline. Alle facturen en betalingen worden hier naartoe verstuurd. Andersom kan ExactOnline doorgeven aan IDBS of facturen nog niet betaald zijn. Indien nodig wordt hier een herinnering over verstuurd per e-mail.

 

Het generen van PDF's en e-mails gebeurt veelal op de server en kunnen enige tijd in beslag nemen. Daarom wordt SignalR gebruikt om vanaf de server voortgang updates terug te sturen naar de browser. Hiervoor hoeft de pagina niet ververst te worden en hebben alle medewerkers overal dezelfde actuele data op hun scherm.

 

Online aanbetaling

Naast het generen en versturen van facturen wordt ook (een deel van) de betaling via ons systeem afgehandeld. Hiervoor is een koppeling gemaakt met de Adyen Payment Service. Na het boeken ontvangt een eigenaar per mail een link voor de aanbetaling. Deze link opent een webpagina om de betaling via Adyen af te ronden. Dit kan bijvoorbeeld met een creditcard. Een eigenaar kan ook kiezen voor automatisch incasso.

Helpdesk Casemanager

Het IDBS is uitgebreid met een overzicht van alle cases die BookingManager ontvangt via hun klanten helpdesk. Een case kan van alles zijn zoals; een klacht, annulering of overboeking. Er zijn wel meer dan 40 verschillende case onderwerpen! Alles kan men bijhouden in de casemanager.

Een medewerker kan bij een case een prioriteit, deadline en verantwoordelijke instellen. Wanneer de deadline van een case nadert, wordt automatisch een e-mail notificatie verstuurd naar de verantwoordelijke. 

Alle cases worden verzameld in een overzichtstabel waarin men kan filteren en sorteren. En van alle data kan een Excel export worden gemaakt. Tenslotte wordt er periodiek automatisch een case analyse gemaild naar alle teamleiders. 

Het maakt niet uit hoe groot uw bedrijf is, wij ontzorgen u.

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?