• "Hoe kom ik op de eerste pagina van Google?"

    Netsupport helpt u bij het beantwoorden van deze vraag voor uw organisatie.
  • Uw website boven in de zoekmachines

    Meer rendement uit uw website halen met behulp van zoekmachine-optimalisatie of Google Adwords.

Zoekmachineoptimalisatie

Hoe komt uw website bovenaan in de resultaten van Google? Wat zijn zoekmachine vriendelijke teksten? Hoe kan ik mijn Adwords campagne het beste opzetten? Wij ontwerpen een optimale strategie afgestemd op uw website wat betreft de techniek, tekst en populariteit. Er zijn twee methodes in de zoekmachine-optimalisatie die veelvuldig worden gebruikt om bezoekers naar een website te halen: SEO (Search Engine Optimalization) en SEA (Search Engine Advertising).

 

Search Engine Optimalization (SEO)

SEO betreft het optimaliseren van de website, zodat deze zo hoog mogelijk in de zoekmachines terecht komt. Met uiteraard als einddoel zoveel mogelijk relevante bezoekers op uw website verwelkomen. Een zoekmachine als Google hanteert ongeveer 200 factoren waarmee uw positie in de zoekresultaten wordt bepaald.

 

Analyse van uw website met Google Analytics

Met behulp van een statistiekenpakket, bijvoorbeeld Google Analytics, is een goed beeld te schetsen van de bezoekers op uw website. Er is te achterhalen waar uw bezoeker vandaan komt, hoe lang hij op uw website is geweest, welke pagina's zijn bezocht en nog veel meer andere factoren. Op basis van deze gegevens is te bepalen of het een 'relevante' bezoeker was, of dat deze bezoeker een ander voornemen had. Inzicht kan worden verkregen door het nauwkeurig analyseren van de gebruikte sleutelwoorden van een bezoeker, die op uw website is beland. Dankzij deze informatie en het stellen van specifieke doelen (targets) kan een passend SEO-plan worden opgesteld.

 

Technische optimalisatie van uw website

Een van de belangrijkste voorwaarden om hoog in de zoekmachines terecht te komen, is beschikken over relevante inhoud (content) op uw website. Echter wanneer Google of een andere zoekmachine uw website niet kan lezen of interpreteren, dan zal deze inhoud alsnog niet hoog worden gewaardeerd. Om u hierin te kunnen adviseren, onderzoeken wij de technische implementatie van uw website. Op basis van deze analyse wordt een lijst met verbeterpunten opgesteld. Deze verbeteringen kunt u tevens door Netsupport laten implementeren.

 

Search Engine Advertising (SEA)

Iedereen komt in aanraking met SEA marketing: als u in Google een zoekwoord intikt, ziet u in 99% van de gevallen boven en naast de 'gewone' zoekresultaten enkele betalende advertenties staan. Met SEA marketing wordt u gegarandeerd gezien, maar er hangt een prijskaartje aan vast. De prijs van de positie die u koopt, wordt namelijk via een soort 'veiling' vastgelegd. Slechts wanneer iemand uw advertentie aanklikt, brengt Google u een bepaald bedrag in rekening. 

 

Voor SEO marketing hoeft u dus niets aan Google te betalen, voor SEA marketing wel. Maar SEA biedt wel voordelen ten opzichte van SEO:  

  • Flexibiliteit: SEA marketing neemt een turbostart. AdWords advertenties verschijnen na het uitwerken van de campagne onmiddellijk online en kunnen even snel verwijderd worden. Ze zijn dus ideaal voor tijdelijke acties of om een periode waarin u wacht op resultaat van een SEO-strategie te overbruggen. U kunt ze ook op elk tijdstip aanpassen.

  • Prijs-Rendement: in vergelijking met andere manieren van reclame (bijvoorbeeld tv-spots of adverteren in magazines) is SEA marketing een erg goedkope manier om te verkopen of om uw bekendheid te vergroten. U kunt bovendien een maximaal dagbudget vastleggen.

  • Doelgerichtheid: uw advertentie is alleen zichtbaar voor wie op dat moment naar uw producten of diensten op zoek is. Zo bereikt u veel efficiënter uw doelgroep.

  • Google: 98 % van de Nederlandse Internetgebruikers gebruikt Google regelmatig. Met Google AdWords bestrijkt u met andere woorden nagenoeg de hele Internetmarkt.

  • Controle: het toezicht op uw campagnes is erg groot. U kunt geografisch selecteren, eenvoudig uw kosten beheren en kiezen voor welke woorden uw campagne verschijnt. Bovendien betaalt u alleen per klik. Als uw advertentie weergegeven wordt, zonder dat de zoeker erop klikt, betaalt u niets.

  • Rapportering en evaluatie: u kunt advertenties testen en evalueren. Met periodieke rapporten hebt u een mooi overzicht van de prestaties van uw SEA campagne  

Wilt u meer weten over SEO en SEA marketing? Neem dan contact met ons op.

  • Google

    Google is op de markt van zoekmachines marktleider. Netsupport kan voor u Google Adwords campagnes en Google Analytics opzetten. Deze bevatten bijvoorbeeld campagnes, funnels, goals en e-commerce monitoring.


  • Bing

    Bing is ondanks de uitstekende integratie met Facebook een kleinere speler dan Google, maar vanwege de integratie in Internet Explorer wordt deze zoekmachine nog veel gebruikt.


  • SEO & SEA

    Wilt u meer weten over de mogelijkheden die wij bieden betreffende SEO & SEA diensten? Klik hier voor onze brochure.


  • Microsoft Certified Partner

    Zo kan Netsupport u nog beter oplossingen bieden die in de technologische behoeften van uw MKB-organisatie voorzien.


  • Dropbox Partner

    Netsupport is gecertificeerd Dropbox Partner