Skip to the content

Digitale nieuwsbrieven

Iedereen krijgt - gevraagd of ongevraagd - digitale nieuwsbrieven. IDBS biedt u de mogelijkheid professionele nieuwsbrieven te versturen. 

Een nieuwsbrief heeft vele voordelen:  

  • Door regelmatig een e-mail nieuwsbrief te sturen, blijf je voortdurend onder de aandacht van je klanten. 
    Als je dit niet doet, zullen ze je snel vergeten. Maar omdat je in hun herinnering blijft, zullen ze aan je denken op het moment dat ze behoefte krijgen aan je dienst. Het is een bekende marketingwet dat mensen zeven tot elf keer aan je boodschap blootgesteld moeten worden, voordat ze tot kopen overgaan.
     
  • Als mensen zich abonneren op je nieuwsbrief, bouw je gestaag aan een mailinglijst met honderden en misschien wel duizenden mensen. 
    Allemaal mensen die in principe tot je doelgroep behoren en in jouw dienst geïnteresseerd zijn. Je kunt je aanbod telkens aan ze kenbaar maken, waardoor je lijst een potentiële bron van inkomen wordt. Een mailinglijst is daarmee een van de belangrijkste “bezittingen” van de zelfstandige dienstverlener.
     
  • Met de publicatie van een nieuwsbrief laat je jezelf zien als een expert op jouw gebied. 
    Omdat diensten “onzichtbaar” zijn in vergelijking met producten, is het heel belangrijk om iets van je kennis en kunde te kunnen laten zien. Je toont wat je in huis hebt door waardevolle informatie te geven. Er is geen betere – en eenvoudiger – manier om vertrouwen en geloofwaardigheid bij je potentiële klant te creëren.
     
  • Door een e-mail nieuwsbrief kun je veel gemakkelijker mond-tot-mond- reclame op gang brengen. 
    Als je lezers hem op prijs stellen, zullen ze hem doorgeven aan anderen. En zo bouw je je lezersgroep op.Als je een e-mail nieuwsbrief maakt,krijg je ook de kans om aan het e-mail adres te komen van je website-bezoekers. Meestal bezoeken mensen je website maar één keer. En vaak op het moment dat ze nog niet klaar zijn om te kopen. Maar nu blijf je in hun herinnering en denken ze aan je op het moment dat ze er klaar voor zijn.
     
  • Een nieuwsbrief is snel en goedkoop– zeker vergeleken met traditionele marketingmethoden.
    Gratis en in enkele seconden kun je je doelgroep van honderden mensen bereiken! Het kost je alleen tijd om hem te schrijven.

Het aanmelden en afmelden voor de nieuwsbrief wordt door IDBS automatisch afgehandeld. Voor het versturen van de nieuwsbrief heeft IDBS een koppeling met Campaign Monitor. Hierdoor zijn uitgebreide statistieken te bekijken van de nieuwsbrief.

 

Wilt u meer weten over digitale nieuwsbrieven? Neem dan contact met ons op.